Skip to main content

چرا تحقیقات بازاریابی ؟

By اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹آرشیو مقالات تخصصی

 

 

چیستی و چرایی تحقیقات بازاریابی؟

 

یکی از خطاهای استراتژیک واحدهای صنعتی این است که در تدوین برنامه جامع بازاریابی خود بخش تحقیقات بازاریابی(Marketing Research) را حذف می کنند و به آن کمتر توجه می کنند؛ به بیان دیگر تصور مدیران این واحدهای صنعتی این است که مشتری، همان گونه که آنها جهان را می بینند است. غافل از اینکه امکان دارد محاسباتشان به بیراه برود و بعد از کلی هزینه در بخش های مختلف طراحی محصول، تولید، فروش و توزیع و …. متوجه بشوند که بر مسیر هدایت نبوده اند و راه را اشتباه رفته اند.

تحقیقات بازاریابی بخش جدایی ناپذیر تدوین برنامه جامع بازاریابی(Marketing plan) است؛ بدون تحقیقات بازاریابی به مانند آن است که تیری را در تاریکی پرتاب کنیم و امید آن را داشته باشیم به هدف بخورد و موفق شویم. هدایت در نور است و تحقیقات بازاریابی حکم نور چراغ ماشینی را دارد که ما را از پیچ و خم تاریکی بازارهای نا شناخته رد می کند.

به امید روزی که هیچ کسب و کاری بدون انجام فعالیت های تحقیقاتی کار خود را شروع نکند؛ به امید روزی که صنعت ما دست از سبک دیمی کار کردن بر دارد! و به امید روزی که شرکت های تحقیقات بازاریابی اطلاعات معتبر و با ارزش را در اختیار مشتریان خود قرار دهند تا طمعِ شیرین کار تحقیقاتی را درک کنند و احساس نکند این کار، عبث و بیهوده است!

میدون جامع ترین سامانه هدایت، آموزش و پشتیبانی کسب و کار از شبکه سه سیما

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!