Skip to main content

در تحقیقات بازاریابی به بررسی چه زیر شاخه هایی از محصول باید توجه کنیم؟!

هنگامی که تحقیقات بازاریابی انجام می دهیم، بسته به نوع تحقیقات می توان بررسی های مختلفی را بر روی محصول، خدمات، بازار های هدف، قیمت ها و موارد بی شمار دیگر انجام داد. بیشتر تحقیقات بازاریابی برای محصول ها انجام می شود. اما هنگامی که می خواهیم تحقیقات بازاریابی را برای محصولی انجام دهیم نیاز است چه زیر شاخه هایی را بررسی کنیم؟ با توجه به ضرورت این موضوع در این مطلب به بیان شاخص های کلی ایی در رابطه با بررسی محصول ها در تحقیقات بازاریابی می پردازیم.

  • یکی از مهمترین بررسی هایی که باید برای محصول انجام شود این است که توجه کنید محصول مدنظر چه ویژگی خاصی دارد که آن را از بقیه متمایز می کند. همچنین اگر محصول دارای چند ویژگی خاص است بهتر است در فرآیند تحقیقات بازاریابی بر ویژگی ایی تمرکز کنید که اهمیت بیشتری دارد.
  • اگر محصولی که قرار است برای آن تحقیقات صورت گیرد دارای چند مدل و طرح است، توجه کنید که کدامیک از طرح ها موفقیت بیشتری را در فروش ایجاد می کند. سپس تلاش کنید تحقیقات بازار را بر مبنای آن طرح جلو ببرید.
  • تحقیقات را به گونه ایی پیش ببرید که بتوانید محصول خودتان را از رقبایتان متمایز کنید. در واقع باید بین محصول شما و محصول های رقیبتان تفکیک معناداری ایجاد شود. در غیر اینصورت بازاریابی و  فروش محصول با مشکل مواجه می شود.
  • با توجه به نوع محصولتان توجه کنید که می توانید کدام قسمت از بازار را با خود همراه کنید و سپس تحقیقات بازاریابی خود را در آن قسمت از بازار انجام دهید علت این کار این است که آن قسمت از بازار با شما همکاری بهتری خواهند داشت و در دریافت اطلاعات صحیح می توانند کمک شایانی را به شما نمایند.
  • در تحقیق بازار برای محصول هایتان حتما به ضمانت نامه های محصول و خدمات پس از فروش تان اشاره کنید. برای ۹۰ درصد افراد داشتن ضمانت نامه ها و خدمات پس از فروش بسیار مهم است. اگر محصول شما خدمات اینچنینی ندارد تلاش کنید این گونه خدمات را برای محصول خود فراهم کنید.
  • از مسائل مهم دیگر در تحقیقات بازاریابی برای محصول های فیزیکی توجه به بسته بندی محصول است. بسته بندی محصول ها باید خاص و منحصر به فرد باشند. یادتان باشد بسته بندی ویترین محصول شماست! بنابر این، توجه به زیبایی و کارآمدی آن را جدی بگیرید. برای همین منظور پرسشی را در خصوص بسته بندی در تحقیقات خود بگنجانید.

با سایت تحقیقات بازاریابی ایده همراه باشید…

 

شماره تماس جهت مشاوره!