Skip to main content

بازاریابی به سبک یوشیدا شیگه رو

 

بازاریابی به سبک یوشیدا

 

موفقیت راز ندارد! راه دارد!

 

بدون شک یکی از شخصیت های جذاب بعد از جنگ جهانی دوم که توجه جهانیان را به خود جلب کرد از سرزمین ژاپن درخشید. او کسی نیست به جزء نخست وزیر فقید ژاپن ” یوشیدا شیگه رو “؛ همیشه برایم جالب بوده است که چطور می توان به عنوان یک مدیر و لیدر(Leader) سازمان ورشکست شده خود را احیاء کرد؟ سازمانی که در حال زیان دهی است و همه از آینده آن مایوس شده اند؛ اما وقتی سرگذشت ” یوشیدا شیگه رو ” را می خوانم همه چارچوب های ذهنم تغییر می کند. پیشنهاد می کنم کتاب”رهبران” نوشته ریچارد نیکسون را بخوانید؛ یکی از جذاب ترین بخش های آن کتاب مربوط به شخصیت یوشیدا(Shigeru Yoshida) است؛ کسی که کشورش را متحول کرد؛ کسی که ژاپن را از یک کشور ویرانه به قویترین اقتصاد جهان تبدیل کرد.

 
 

بازاریابی به سبک یوشیدا شیگه رو

نباید فراموش کرد که جنگ جهانی دوم در حالی پایان یافت که ژاپن به همراه متحدینش در برابر متفقین شکست سختی خورده بودند؛ دو تا از مهمترین شهرهای کشور ژاپن بر اثر اصابت بمب اتم با خاک یکسان شده بود؛ نا امیدی در کشور حاکم بود؛ آمریکا به عنوان کشور پیروز در خاک ژاپن پایگاه نظامی زد؛ خلاصه شرایط خیلی بد بر کشور حاکم بود اما چه شد که یوشیا دکترین مدیریت خود را عوض کرد؟ هدف من از این مقاله تبیین خط فکری و سیاست خارجی یوشیدا نیست بلکه به دنبال این هستم چگونه می توان از دکترین یوشیدا در بازاریابی و مدیریت پرسنل فروش خود بهره ببریم؛ مهمترین درسی که که از اقدامات و سبک مدیریتی یوشیدا می توان آموخت جهد و تلاش وصف ناپذیر او در عدم پذیرش شکست است؛ در دکترین یوشیدا موفقیت راز ندارد بلکه راه دارد!

 

 
 

سبک مدیریت یوشیدا شیگه رو و الگو برداری از آن در بازاریابی و فروش

اگر بخواهیم از سبک مدیریتی و استراتژی یوشیدا شیگه رو در مدل های بازاریابی خود استفاده کنیم باید بگویم که بازاریابی به سبک یوشیدا شیگه رو برای خود اصول زیر را دارد:

۱ـ هرگز ار شکست های خود نترس و به آینده امیدوار باش.

۲ـ به جای اینکه کاسه چه کنم چه کنم به دست بگیری؛ مقاوم باش و برای مسیر پیش رویت یک برنامه جدید بچین!

۳ـ بدان که بدون دانش و تخصص موفقیتی حاصل نخواهد شد و اگر پیروزی هم بدست بیاید گذرا خواهد بود.

۴ـ به تیم سازی اعتقاد داشته باش و بدان رمز موفقیت در گرو کار گروهی است.

۵ـ آن چیزی که از موفقیت در کسب و کارت برایت مهمتر باشد عشق و علاقه هر روزت به شغلت باشد؛ نه به نتیجه آن!

۶ـ شور و انگیزه را در بین پرسنل خود تقویت کن و بدان که نتیجه شادابی آنها، ده ها برابر به خودت بر خواهد گشت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!