Skip to main content

مشاور بازاریابی | من چی کاره ام؟

مشاور بازاریابی | من چی کاره ام؟

رفقا سلام و خدا قوت

ممنون از بابت تماس ها و ایمیل هاتون …

از اینکه مطالب براتون مفیده خوشحالم …

 

فقط چند تا موضوع رو باید برای هم روشن کنیم تا بهتر بتونم کمکتون کنم:

۱ـ خدایی من از بورس و بورس بازی هیچی بلد نیستم؛ دوست هم ندارم یاد بگیرم ((:

۲ـ باور کنید من نمی تونم بهتون بگم که اگر چه کاره بشید می تونید تو زندگیتون موفق بشین! این خودتون هستید که باید آینده خودتون را ترسیم کنید؛ مثل لباس پوشیدن نیست که من بهتون بگم فلان کار بهتون بیشتر میاد ((:

۳ـ من ناجی نیستم! من نمی تونم بهتون بگم که در آینده قیمت دلار پایین میاد و یا بالا میره! خدایی من پیش بینی اقتصادی نمی کنم بلکه تحلیل اقتصادی می کنم (:

۴ـ من از اینکه بهتون بگم برید سرمایه تون رو تبدیل به دلار و سکه کنید خوشم نمیاد؛ اصلا این کار رو درست نمی دونم!

۵ـ من یک مشاور بازاریابی هستم؛ فقط همین ((:

مشاور بازاریابی چی کار می کنه؟

من یک مشاور بازاریابی هستم؛ تخصص اصلی من در حوزه بازاریابی داخلی و صادراتی است؛ یعنی فقط در این حیطه های زیر است که می تونم کمکتون کنم:

۱ـ یک ایده کارآفرینانه دارید و نمی دونید از کجا شروع کنید؟

۲ـ تصمیم دارید یک بیزینس بزرگ راه بندازید و نمی دونید چطور بیزینس پلن خودتون رو بنویسید؟

۳ـ بیزینس خودتون رو راه اندختین و برای بازاریابی و فروش هیچ پلنی ندارید؟

۴ـ هر کاری کردین نتونستین با پلن های خودتون بخش بازاریابی و فروش شرکتتون رو راه بندازین و جواب بگیرید.

۵ـ به دنبال یک مشاور بازاریابی هستید تا بهتون راه و چاه صادراتی و یا فروش داخلی رو بگه.

۶ـ سهم بازارتون هر سال در حال کاهش هست و نمی دونید باید چی کار کنید؟

۷ـ برای گرفتن نمایندگی و توسعه فروش مویرگی شرکتتون هیچ برنامه ای ندارید و دنبال یک مشاور بازاریابی می گردین تا کمکتون کنه.

۸ـ دوست دارید بازار خودتون رو توسعه بدین و بتونید صادرات کنید ولی نمی دونید چطور باید بازاریابی کنید.

۹ـ یک شرکت قدیمی هستید که در مرحله افول افتادین و کم کم دارید بازارهاتون رو از دست میدین و نمی خواین این اتفاق بیفته و از طرفی نمی دونید چی کار باید بکنید؟

۱۰ـ تصمیم گرفتین با اعضای خانوادتون یک بیزینس خانوادگی راه بندازین ولی نمی دونید چطور این کار رو بکنید؟

۱۱ـ مدام با شرکای تجاریتون سر پلن بازاریابی و فروش دعواتون میشه و دنبال این هستید که کدام مدل برای شرکتتون بهتره؟

۱۲ـ از تحقیقات بازاریابی هیچی نمی دونید و نمی خواید بی گدار به آب بزنید. می خواین با تحلیل درست از بازار هدفتون، محصولتون رو روانه بازار کنید. دنبال یک مشاور بازاریابی می گردین تا بهتون راه و چاه رو نشون بده.

۱۳ـ اصلاً می خواید قبل از شروع هر کاری یک مارکتینگ پلن قوی(یعنی همون برنامه جامع بازاریابی) برای خودتون بنویسید تا بدونید چند چند هستید؟

۱۴ـ یک واحد صنعتی هستید که محصولتون خاصه و به راحتی نمیشه بازاریابیش کرد؛ دنبال یک مشاور بازاریابی هستید تا بهتون بگه چطور بازاریابی b2b انجام بدین.

۱۵ـ فروشتون خوبه ولی ازش راضی نیستین؛ می خواین فروشتون را توسعه بدین ولی تو مرحله اشباع هستید و هر کاری می کنید فروشتون بیشتر نمیشه!

۱۶ـ از اینکه بیزینستون، قائم به خودتونه خسته شدین و می خواین یک سیستم راه بندازین تا راحت بشین؛ الان تو وضعیتی هستید که اگر یک روز بالای سر کار نباشید کل شرکت فلج میشه. می خواین به جای خودتون یک فرایند و سیستم راه جایگزین کنید.

۱۷ـ نیروهای زیادی را به عنوان مدیر فروش، کارشناس بازاریابی و غیره جذب کردید ولی از هیچکدوم جواب نگرفتین؛ سر در گم هستید چطور باید نیروی خود را پیدا کنید؟

۱۸ـ از برندنیگ هیچی نمی دونید و یا بهتر بگم کم می دونید و از طرفی می خواید روی برند شخصی خودتون و یا شرکتتون کار کنید و برای همین دنبال یک مشاور بازاریابی هستید.

۱۹ـ از بازاریابی دیجیتال زیاد شنیدید ولی می خواین ازش جواب بگیرید ولی نگرفتین؛ مثلاً سایت زدین ولی مشتری براتون نیومد؛ مثلاً پیج اینستا زدین و کلی هم هزینه کردین ولی براتون مشتری نیومد. یا اصلاً نمی دونید که آیا بازاریابی دیجیتالی به کسب و کار شما کمک می کنه یا نه؟

۲۰ـ کلی مشتری قدیمی دارید ولی نمی تونید اونا رو حفظ کنید. اصلاً نمی دونید چطور باید مشتری های قدیمی خودتون را همیشه فعال نگه دارید؟ نمی دونید چطور باید اون ها رو وفادار کنید؟

۲۱ـ کلی محصول دارید و کلی هم هزینه تبلیغات کردید ولی مشکلتون اینه که مشتریای وفادارتون نمی دونن شما چقدر محصول دارد. در حقیقت مشکلتون اینه که همه از توانایی ها و تنوع محصولاتتون خبر ندارند! دنبال یک مشاور بازاریابی هستید تا بهتون قواعد پروموشن(promotion) رو یاد بده تا بهتر دیده بشین.

۲۲ـ و ده ها مسئله رنگارنگ دیگه که همه اینها در رسته فعالیت های یک مشاور بازاریابی قرار می گیره.

 

 

من یک مشاور بازاریابی هستم!

رفقا براتون ۲۲ تا مثال زدم تا بیشتر با توانایی های من و مجموعه ام آشنا بشین. بدونید که من به عنوان یک مشاور بازاریابی چه کارهایی می تونم انجام بدم؛ قطعاً من یک ناجی نیستم؛ ولی می تونم بهتون کمک کنم بهتر شرایط را ببینید و برای آینده شغلی خودتون تصمیم بگیرید. اصطلاحاً من یک تصمیم گیر نیستم بلکه در مقام یک مشاور به عنوان تصمیم ساز بهتون کمک خواهم کرد. امیداوارم تونسته باشم خوب براتون خودم و موسسه ایده رو پرزنت کرده باشم. در آینده بیشتر براتون کلیپ درست می کنم تا بیشتر با توانایی های ما آشنا بشین.

مشاوره بازاریابی صنعتی در موسسه تحقیقات بازاریابی ایده

ما در موسسه تحقیقات بازاریابی ایده با بیش از ۷ سال فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و توزیعی در سراسر کشور به تجارب خوبی دست پیدا کرده ایم. بدون شک تلفیق علم و تجربه می تواند همچون دو بالِ پرواز برای ایده های نو و بدیع باشد. در این راستا بخش مشاوره بازاریابی صنعتی و همچنین بازاریابی صادراتی موسسه ایده توسط اینجانب مدیریت می شود. در طول این سال ها در حکم مدیر بازرگانی بین الملل، مدیر فروش، مدیر بازاریابی و همچنین مشاور بازاریابی در واحدهای صنعتی مختلف سراسر کشور فعالیت کرده ام. به لطف خدا و همچنین اعتماد صاحبین صنایع به تجارب عملیاتی خوبی دست پیدا کردم که امیدوارم برای علاقه مندان عرصه تولید و کارآفرینی جذاب و عملیاتی باشد.

ما به دنبال شومن بازی نیستیم؛ سعی می کنیم به شما یک برنامه عملیاتی برای بخش های تحقیقات بازاریابی، برندینگ، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی میدانی، پلن فروش و در نهایت طرح ریزی برنامه جامع امور مشتریان بدهیم. بدون شک اگر یک واحد صنعتی، خدماتی و یا توزیعی به این برنامه طراحی شده عمل کند به جواب های جالبی خواهد رسید. تیم مشاوره ما به حدی از کار خود مطمئن است که بعد از جلسه مشاوره در صورتی که شما یک بیزنس پلن قوی داشته باشید حاضر خواهد بود در برنامه بازاریابی شما مشارکت کند و از مقام طرح ریزی به مرحله نظارت و اجرا نیز گام بردارد.

[gravityform id=”7″ title=”true” description=”true”]

شما می توانید به جای فرم بالا پیام صوتی خود را از طریق شماره زیر برای ما ارسال کنید؛ دوستان ما با شما تماس خواهند گرفت (:

۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده  | فرم درخواست مشاوره بازاریابی صنعتی

شماره تماس جهت مشاوره!