Skip to main content

چه زمانی بازار به حالت عادی بر می گردد؟

By فروردین ۲۴, ۱۳۹۹آرشیو مقالات تخصصی

یکی از بخش های مهم تدوین استراتژی بازاریابی صنعتی تحلیل درست شرایط اقتصادی کشور و جهان است چراکه یک تولید کننده و با بیزینسمن موفق از فرصت های پیشرو به سرعت استفاده می کند.  به هر حال دیر یا زود شرایط عادی می شود و باید بدانیم شرایط بازار بعد از رفع بحران چگونه خواهد بود؟

بازار چه زمانی به حالت عادی بر می گردد؟

تحلیلگران اقتصادی در ابتدای بحران پیش بینی می کردند که روند آتی رشد اقتصادی به شکل V باشد یعنی بازار به سرعت به حالت قبل خود باز خواهد گشت؛ طرفداران این مدل پیش بینی می کنند که شرایط در اواسط اردیبهشت به ثبات می رسد و آنها چین را شاهد گفتار خود می گیرند که به نقطه ثبات بازار رسید. جمعی دیگر از کارشناسان وقتی ابعاد بیشتر بحران کرونا مشخص شد به سمت مدل U شکل روی آوردند. آنها بر این باور هستند سرعت برگشت بازار به حالت عادی بلندتر از آن چیزی است که همه فکر می کنند؛ این شرایط در جهان تا آخر خرداد ادامه خواهد داشت و واحد های صنعتی حداقل یک خواب ۳ ماه را تجربه خواهند کرد و بعد از آن تازه حرکت شروع خواهد شد.

البته در این بین گروه سومی هم هستند که بدبینانه تر به موضوع نگاه می کنند و مدل L شکل را ترسیم می کنند یعنی بازار به یک سطح مشخص از نزول خواهد رسید و همان را ادامه می دهد. طرفداران این مدل بر این باورند که بحران کرونا بیش از ۶ ماه طول می کشد و باعث تغییر رفتار مصرف کننده، الگوی مصرف و ورشکستگیهای متعدد خواهد شد. امید آن را داریم که با رعایت تمام مردم جهان این اپیدمی زودتر بر طرف شود و شرایط بازار به حالت عادی بر گردد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!