Skip to main content

مونا در برابر کرونا !

By اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹آرشیو مقالات تخصصی

 

 

مونا دختری ۱۰ ساله در منطقه عدن از کشور یمن است؛ کسی که در یک اردوگاه جنگی با خواهر و برادرانش روزگار می گذراند؛ سبک مونا در برابر کرونا ستودنی است!

 

در حالی که خیلی ها کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته اند و به زمین و زمان می تازند. مونا بدون هیچ گونه سوز خواندنی، به مبارزه با کرونا رفته! بالاتر از سیاهی که رنگی نیست! باید قلب بزرگ داشته باشی تا بتوانی در شرایط بد جنگی همگام با جهان و برای سلامتی دیگر هم نوعان در جهان به مبارزه ویروسی بروی که سلامت بشریت را به خطر انداخته است. چراکه برای خودت که دیگر فرقی نمی کند و هر لحظه مرگ را جلوی چشمانت می بینی!

 

مونا در برابر کرونا

 

مونا یکی از ۱٫۷ میلیون کودک آوره یمنی است؛ کسی که در اردوگاه الشعب عدن به مبارزه کرونا رفته است (:

مونا به همراه دوست خود به سمت مخزن آب اردوگاه می رود تا آب تمیز برای پخت و پز و شستشو بردار.

 

مونا در برابر کرونا !

 

در مسیر مونا به حمام اردوگاه می رود تا دست و صورتش را بشوید؛ او می گوید که تمامی افراد اردوگاه تمام تلاش خود را می کنند تا حمام ها پاکیزه بماند. مونا در زمانی که تعداد افراد کمتری دور آب جمع شده اند برای برداشتن اب می رود تا خطر ابتلا به کرونا کمتر شود.

 

مونا در برابر کرونا !

 

پسر عمویش برایشان سبزی و تره بار آورده است؛ او قبل از هر چیز با دقت همه را پاک کرده و بعد با وسواس بالا می شوید.

 

مونا در برابر کرونا !

 

او می گوید علی رغم اینکه همه ساکنان اردوگاه صابون ندارند اما تمام تلاش خود را می کنند تا با آب دستان خود را به خوبی بشویند. یونیسف در حال تلاش است تا با کمک مراکز مردم نهاد مواد شوینده و صابون را در بین افراد حاضر در اردوگاه ها پخش کند تا جلوی انتشار این ویروس گرفته شود.

 

مونا در برابر کرونا !

 

آن چیزی که بیش از هر چیزی مرا ترغیب کرد تا این خبر یونیسف را باز نشر کنم حال و هوای مونا بود؛ دختری که در عین سختی و مشقت جنگ و آوارگی همچنان در تلاش است؛ به نظرم این کلیپ ارزش ده ها بار دیدن را دارد چرا که بمب انرژی است. و می تواند الگوی خوب انگیزشی باشد برای دوستانی که از آینده نگرانند. به امید جهان بدون جنگ (:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!