Skip to main content

مشاوره بازاریابی صنعتی

 

شاید شما هم جزء آن دسته از واحدهای صنعتی باشید که تا به حال از انواع روش های بازاریابی استفاده کرده اید ولی جواب دلخواه خود را نگرفته اید! به نظرتون مشکل کار از کجاست؟ آیا تصورتان بر این است که اساساً فروختن کاری ندارد و با یک آگهی ساده، به راحتی می توان یک نیروی بازاریاب، که روابط عمومی بالایی هم دارد استخدام کرد و بعد از آن بازار خود را توسعه داد؟ به نظر شما بازاریابی صنعتی می تواند یک موضوع کاملاً تخصصی باشد؟ بازاریابی صنعتی(Industrial Marketing) چیست؟ فرق آن با روش های مرسوم و متدوال در بازاریابی چیست؟ چه شرکت هایی به بازاریابی صنعتی نیاز دارند؟ آقای بازاریاب و موسسه تحقیقات بازاریابی ایده در زمینه مشاوره بازاریابی صنعتی چه کمکی می توانند بکنند؟ سوابق اجرایی آقای بازاریاب در زمینه بازاریابی صنعتی چیست؟

مشاوره بازاریابی صنعتی

آب حیات هر مجموعه صنعتی، فروش است. یعنی تا زمانی که محصولات تولید شده ما بازار داشته باشد و بتوانیم به قیمت خوبی آنها را بفروشیم، کسب و کار ما پا برجاست. فروختن هر کالا و خدمتی، وابسته به شیوه های بازاریابی و اصلاحاً برنامه جامع بازاریابی(Marketing Plan) ما دارد. اما باید این را بدانیم که تکنیک های بازاریابی در یک واحد صنعتی با کسب و کارهای خُرد(SME) کاملاً فرق می کند. مشتری یک واحد صنعتی، لزوماً مصرف کننده نهایی آن نیست. بنابراین این یک خطای استراتژیک است که اگر بخواهیم بازار یک واحد صنعتی را همانند یک واحد SME توسعه دهیم!

برای داشتن یک مشاوره بازاریابی صنعتی خوب باید بدانیم که در وهله اول، مخاطب اصلی این شیوه از بازاریابی متشکل از مجموعه نمایندگی ها، عاملین فروش و یا واحدهای تولیدی و خدماتی همکار ما می باشند. لذا تکنیک هایی که در بازاریابی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند کاملاً متفاوت از روش های مرسوم و متدوال در بازاریابی است! الگوی اجرایی(Action Plan) بازاریابی صنعتی با روش های مرسوم در بازاریابی سنتی کاملاً متفاوت است. در بازاریابی صنعتی نیاز به یک برنامه جامع بازاریابی(Marketing Plan) مختص آن بازار و صنعت است؛ تحقیقات بازاریابی(Marketing Research) ستون خیمه بازاریابی صنعتی است! یعنی نمی توان یک برنامه جامع بازاریابی صنعتی را تدوین کرد اما در آن هیچ پلن(Plan) و برنامه ای برای تحقیقات بازاریابی نداشت.

 

 

آقای بازاریاب می تواند به سوالات و مشکلات شما در موارد زیر پاسخ بدهد:

  1. اگر در بحث بازاریابی داخلی و بین الملل خود دچار مشکل هستید؛
  2. اگر یک شرکت تازه تاسیس هستید و نمی دانید برای بحث بازاریابی صنعتی خود باید از کجا شروع کنید؟
  3. اگر در مرحله رشد و بلوغ صنعت خود هستید و به فکر تصاحب بازارهای جدیدتر و افزایش سهم بازار خود هستید؛
  4. اگر خدایی نکرده در مرحله افول صنعت خود قرار دارید و به فکر احیا کردن سهم بازار از دست رفته خود هستید؛
  5. از مزایای بازاریابی دیجیتال زیاد شنیده اید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ یا شاید هم از بازاریابی دیجیتال استفاده کرده اید ولی نتیجه نگرفته اید!
  6. برای بحث برندینگ و هویت بصری سازمان و شرکت خود هیچ برنامه ای ندارید و به دنبال یک اکشن پلن(Action Plan) خوب هستید؛
  7. برای واحد امور مشتریان شرکت خود هیچ ساز و کاری تعریف نکرده اید و به دنبال طراحی یک پلت فرم جامع برای بحث CRM و باشگاه مشتریان خود هستید؛
  8. تعهد از تخصص مهمتر است! حتماً در بخش بازاریابی، فروش و بازرگانی شرکت خود نیروهای متعهدی دارید اما بعضی از آنها در حوزه های تخصصی خود خیلی حرفه ای نیستند؛ ما می توانیم در سمت یک مشاور بازاریابی صنعتی وظیفه آموزش و نظارت بر عملکرد آنها را به عهده بگیریم؛ داشتن یک نیروی متعهد و متخصص می تواند پیروزی شرکت شما را در مواجه با چالش های پیشرو تضمین کند!

حوزه های فعالیت آقای بازاریاب در بحث مشاوره بازاریابی صنعتی

آمار بالای ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. آقای بازاریاب از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را شروع کرد؛ ما در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشته ایم. آقای بازاریاب در طول ۷ سال گذشته در حوزه های صنعتی و خدماتی زیر فعالیت داشته است:

[gravityform id=”2″ title=”true” description=”true”]

 

شما می توانید به جای پر کردن فرم بالا پیام صوتی خود را از طریق شماره تماس زیر برای ما ارسال کنید؛ ۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده

 

 

بازاریابی هیدروپونیک

 

 

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!