Skip to main content

روش های نوآورانه در انجام تحقیقات بازاریابی ، قسمت دوم

همان طور که در مطلب قبلی به آن اشاره شد، روش های نوآورانه ایی در انجام تحقیقات بازاریابی وجود دارد که هزینه های انجام این نوع از تحقیقات را کاهش می دهد. یکی از این روش ها استفاده از دانشجویان بود که در مطلب قبلی به آن اشاره کردیم اما، روشی دیگر برای کاهش هزینه های انجام تحقیقات بازاریابی استفاده از خدمات اطلاعاتی در انجام این تحقیقات به صورت آنلاین است. امروزه این روش در دنیا در حال گسترش است و توانسته است مقبولیت بسیاری نیز کسب نماید.

همان طور که می دانید شرکت های کوچک بودجه های کمی دارند اما، به هر حال به تحقیقات بازاریابی نیاز دارند به همین علت اگر از موسسات یا شرکت هایی استفاده شود که اطلاعات حاصل از تحقیقات بازار را به صورت آنلاین در اختیار شرکت ها یا موسسه های دیگر قرا می دهند در هزینه های انجام این پروسه صرفه جویی می شود.

شرکت هایی مانند امریکن آن لاین یا شرکت کامپوسرو، اطلاعات اقتصادی مورد نیازِ حاصل از تحقیقات بازاریابی را در اختیار شرکت های کوچکی قرار می دهد که صرفه جویی در هزینه ها برای آن ها یک اولویت است.

آیا در ایران نیز شرکت هایی وجود دارند که خدمات آنلاین ارائه دهند؟

در کشور ما نیز از چندین سال گذشته بسیاری از واحد های تولیدی به اهمیت تحقیقات بازار پی برده اند اما، شرایط اقتصادی کشور و همچنین بودجه کم بسیاری از کسب و کار ها و شرکت های کوچک سبب شده است که نتوانند از خدمات موسسه های تحقیقات بازاریابی استفاده نمایند. استفاده از رویکرد آنلاین در ارائه این خدمات امروزه توسط شرکت های معدودی با هدف کاهش هزینه های انجام تحقیقات بازاریابی برای موسسه ها و کسب و کار های کوچک در جریان است. یکی از شرکت های تحقیقات بازاریابی که در این زمینه فعال است، شرکت تحقیقات بازاریابی ایده است که توانسته است با ارائه اطلاعات اقتصادی آنلاین، هزینه دست یابی به اطلاعات حاصل از تحقیقات بازار را برای شرکت های نوپا کاهش دهد. البته در شرایط اقتصادی فعلی جامعه، بسیاری از شرکت ها یا کارخانه های بزرگ در ایران نیز از این روش استقبال کرده اند.

مزیت روش آنلاین در انجام تحقیقات بازاریابی تنها صرفه جویی هزینه ایی نیست! بلکه دسترسی دائمی و سریع به اطلاعات مورد نیاز از مزیت ها مهم و قابل توجه این روش است. به خصوص این که در بازار های رقابتی امروزی توجه به این نکته بسیار مهم و قابل توجه است.

  • استفاده از خدمات آنلاین در انجام تحقیقات بازار رویکردی نو، مقرون به صرفه و در عین حال سریع و مطمئن است که می تواند روشی جدید را در انجام تحقیقات بازاریابی ایجاد کند.

شماره تماس جهت مشاوره!