Skip to main content

در تحقیقات بازاریابی تا چه میزان بر روی تبلیغ ها تمرکز کنیم؟

By بهمن ۲۸, ۱۳۹۷آرشیو مقالات تخصصی

در شروع تحقیقات بازاریابی، یکی از مواردی که در ابتدا باید حل و فصل گردد، توجه به آمیخته بازاریابی است. بررسی مواردی چون، محصول، قیمت، توزیع و ترفیع می تواند در این زمینه به شدت تاثیر گذار باشد. در ارتباط با محصول و قیمت مطالبی را در سایت تحقیقات بازاریابی ایده به اشتراک گذاشتیم و در این مطلب قصد داریم شما را با مسایل ترفیع و تبلیغ در تحقیقات بیشتر آشنا کنیم.

قبل از شروع تحقیقات بازاریابی برای ایجاد دید بهتر در زمینه تبلیغ هایی که شرکت انجام می دهد می توانید سوال هایی که در ادامه بیان می کنیم را از خود به عنوان پژوهشگر بپرسید:

  • بودجه های تعیین شده تا چه میزان برای تبلیغ های شرکت موثر بوده است؟
  • برای بالا بردن تقاضا تا چه میزان تبلیغ ها نقش موثری را ایفا می کنند؟
  • آیا تبلیغ می تواند آگاهی مشتریان را به صورت موثر افزایش دهد؟
  • برای ترفیع در فروش از تبلیغ ها بهتر می توان نتیجه گرفت یا پاداش ها؟
  • تبلغ رقبا تا چه میزان بر فروش ما اثر گذار بوده است؟
  • چه ترکیبی از تبلیغ ها می تواند؛ تاثیر گذاری خوبی بر مشتریان داشته باشد؟

این سوال ها می تواند مسیر تحقیقات بازاریابی را روشن تر نماید. به عنوان مثال: اگر محقق بداند که چه ترکیبی از تبلیغ تاکنون توانسته است بر جذب مشتریان تاثیر گذار باشد می توان با طرح سوال های پژوهش با همین هدف به دریافت بهتر پاسخ از مشتریان نایل آید. تحقیقات بازاریابی در خلع رشد نمی کند! برخی تحقیقات بازاریابی را تنها، یک پرسش نامه چند سوالی یا پرسش نامه ایی باز می پندارند یا این نوع تحقیقات را تنها در مشاهده کردن یا مصاحبه کردن خلاصه می کنند. اما، این نوع نگاه به پژوهش های بازاریابی نگاهی ساده انگارانه است که در نهایت نتیجه ایی جز اتلاف زمان و انرژی نخواهد داشت. بنابر این بهترین راه حل برای انجام تحقیقاتی موثر و کارآمد استفاده از تحقیقات بازاریابی با نگاهی هم جانبه به موضوع تحقیق است. زیرا تنها این نوع نگاه می تواند از پژوهش های بازاریابی نتایجی کسب کند که در نهایت به رونق فروش و بازاریابی کمک نماید…

 

شماره تماس جهت مشاوره!