Skip to main content

چگونه یک تحقیقات بازاریابی خوب تهیه کنیم؟ بخش اول

By آبان ۲۹, ۱۳۹۷آرشیو مقالات تخصصی

با وجود فشار های رقابتی در دنیای کنونی همگی واقف هستیم که نیاز به تحقیقات بازاریابی یک ضرورت است حتی برای کسب و کار های کوچک! ممکن است شما یک مغازه کتاب فروشی داشته باشید اما، از رقبای خودتان کمتر فروش کنید. برای این که بهتر بتوانید بر این مشکل غلبه کنید نیاز به تحقیقات بازاریابی دارید. همچنین ممکن است شما یک کسب و کار متوسط داشته باشید. به عنوان نمونه: یک مغازه فرش فروشی در راسته ی بازار شهرتان داشته باشید. اما، چند وقتی است که به صادرات فکر می کنید و از بازار های بین المللی و رقبای فرامرزی بی اطلاع هستید در این حالت هم باز شما به تحقیقات بازاریابی نیاز دارید. شاید شما یک کسب و کار بزرگ با چند هزار نفر کارمند دارید. به عنوان نمونه: شاید یک کارخانه دار هستید که هم در بازار داخلی و هم در بازار خارجی فعالیت می کنید اما؛ علاقه دارید به مرور زمان به رهبر بازار تبدیل شوید. به هیچ عنوان از این آرزوی خود نترسید زیرا، با تحقیقات بازاریابی داده های خوبی کسب می کنید و می توانید رویای خود را محقق کنید. اما تمام موارد مطرح شده در بالا زمانی با تحقیقات بازاریابی معنا می یابد که تحقیقات شما خوب صورت بگیرد.

با این حساب یک تحقیقات بازاریابی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا در نهایت به تحقق رویا های تولید کنندگان و کاسبان کمک کند؟!

استفاده از شیوه های علمی

هر تحقیقی از جمله تحقیق بازاریابی باید به شیوه علمی انجام شود. شیوه علمی به معنای این است که، مشاهده دقیقی پیرامون مشکل صورت گیرد. سپس فرضیه ها طرح ریزی و تنظیم شود. با استفاده از آینده نگری، آزمون های لازم نیز به عمل آید و در نهایت نتایج کسب شود. هنگامی که با روش علمی تحقیقات بازاریابی صورت گیرد بدون شک نتایج حاصل از آن می تواند راهگشا باشد. متاسفانه در بین شرکت های معتبری که تحقیق بازاریابی انجام می دهند. شرکت هایی نیز هستند که بدون استفاده از روش های علمی یا با استفاده از پژوهشگران بی تجربه و بدون تخصص اقدام به انجام تحقیقات می کنند. این گونه شرکت ها با دریافت هزینه های کمتر، کیفیت کار را از بین می برند و در نتیجه تحقیقات بازاریابی انجام شده توسط آن ها نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه به مشکل های طرح شده در کسب و کار می افزاید. برای این که بتوانید از نتیجه تحقیقات بازاریابی بهترین استفاده را داشته باشید از شرکت های معتبری کمک بگیرید که به روش های علمی در انجام تحقیقات پایبند هستند. یادتان باشد شما با استفاده از نتیجه این تحقیقات قصد دارید تحولی شگرف در کسب و کارتان ایجاد کنید پس به کیفیت کار توجه کنید!

شماره تماس جهت مشاوره!