Skip to main content

اهمیت بلاگینگ در بازاریابی صنعتی

 
اهمیت بلاگینگ در بازاریابی صنعتی
 

امروز کارهایی را انجام دهید که آینده شما از شما سپاسگزار باشد!

تا به حال به این فکر کرده اید که روزانه چقدر از زمان خود را صرف وب گردی و یا گشت و گزار در فضای مجازی می کنید؟ چه چیزی شما را به سمت خود جلب می کند؟ برای اینکه به مقصود خود برسید اول از همه چه می کنید؟ آیا به سراغ گوگل می روید و سرنوشت خود را به دست او می سپارید؟ گوگل چه می کند و چه پیشنهاداتی را برای شما لیست می کند؟ آیا گوگل نیاز و خواسته شما را به خوبی درک کرده است؟ آیا عطش فهمیدن در شما را سیراب می کند؟ جواب همه اینها در محتوای تولیدی ما در بستر وب، مستتر است؛ اینکه چه بکنیم تا بیشتر دیده شویم!

بلاگ چیست؟

بلاگ یا همان وبلاگ (weblog) یک گزاره آنلاین است؛ یعنی بستری دیجیتالی برای انتقال احساسات، عقاید و علاقه مندی های ما؛ امکان دارد یکی دوست داشته باشد در وبلاگش از محتواهای تخصصی رشته خودش بگوید و دیگری حال و هوای روزانه اش را در آن ثبت کند. دست شما برای ثبت و ضبط کردن داده ها باز است. مخاطبین شما وبلاگتان را به خاطر خودتان و زاویه دیدتان انتخاب خواهند کرد. بنابراین شما می توانید از بلاگینگ برای پر رنگ تر کردند جوهره ذاتی برند پرسونالیتی خودتان و یا شرکتتان استفاده کنید. یعنی بلاگینگ به عنوان یک ابزار بازاریابی به تحقق اهداف بازاریابی صنعتی شما کمک خواهد کرد.

بلاگینگ (blogging) چیست؟

به تمامی فعالیت ها و کنش هایی که در فضای وبلاگ از ما سر می زند بلاگینگ می گویند؛ بلاگینگ ها ابزاری کارآمد برای اطلاع رسانی ایده های جدید ما به مخاطبینمان هستند. بلاگینگ ابزار فهماندن به گوگل است که ما را به علاقه مندانمان برساند؛ بذارید پیچیده اش نکنم؛ سایت آقای بازاریاب، یک بلاگ است و مجموعه فعالیت های من در این سایت مصداق بلاگینگ. به طور قطع مخاطبین من جامعه محدودی از بازار کسب و کار ایران هستند؛ تمرکز اصلی آقای بازاریاب روی کلید واژه بازاریابی صنعتی است. بنابراین باید کلیه فعالیت های بلاگینگ من نیز حول و حوش همین موضوع بچرخد.

SWOT بلاگینگ

تا اینجا برایمان تبیین شد که باید برای بهتر دیده شدن؛ در بلاگ های خود خوراکِ محتوایی فاخر و یا جذاب تولید کنیم. کلیه فعالیت های ما در قالب بلاگینگ برای موتورهای جستجو اهمیت دارد. اینکه مثل یک روزنامه کثیر النتشار هر روز چه تیتر خبری را برای مخاطبینمان داریم؟ چطور می خواهیم آنها را سورپرایز کنیم؟ آیا برای محتوای خود یک الگریتم و مدل مفهومی خاص طراحی کرده ایم؟ اصلاً می دانیم قرار است از کجا به کجا برسیم؟ آنچیزی که در مدل مفهومی SWOT به دنبال آن هستیم رسیدن به این پاسخ است که نقاط قوت و ضعف صنعت کاری ما چیست؟ آن بخش هایی که کمتر به آن توجه شده اند کدامند؟ در نقطه مقابل آن، تهدیدات و فرصت های پیش روی کسب و کار ما چیست؟ چطور می توانیم تهدیدات را به فرصت ها تبدیل کنیم؟

 

 

پرورش مشتری در بلاگینگ

ما خیلی وقت ها فکر می کنیم باید همه افراد جامعه محصول و خدمتمان را بشناسند و خرید کنند؛ چه بسا لازم است دوره زمانی مشخصی را سپری کنیم تا فهم استفاده از خدمات و توانایی های ما برای دیگران مشخص شود! یعنی باید با تولید محتواهای پیوسته و مرتبط این فهم را در مخطب علاقه مند خود ایجاد کنیم که ما چه توانایی هایی داریم؛ چگونه می توانیم به آنها کمک کنیم؟ قبل از اینکه مشتریانمان ما را کشف کنند باید خودشان را کشف کنند! یعنی یکی از مهمترین فعالیت های بلاگینگ، کشف مشتری از خودِ درونش است؛ برخلاف تصور خیلی ها، بلاگینگ یک سایت سرگرمی نیست؛ بلکه یک مرجع است تا نیاز کشف نشده را برای مشتری نمایان کند. به تعبیری دیگر آن نیاز را در مشتری ایجاد می کند؛ البته باید گفت که گزاره ” ایجاد شدن نیاز در مشتری ” درست نیست! چراکه آن نیاز در مشتری وجود داشته است ولی او از وجود آن بی خبر بوده؛ وظیفه ما در طرح بازاریابی صنعتی خود این استکه به او کمک کنیمتا به نیازش پی ببرد.

چیزهای خوب سراغ کسی می آید که صبر می کند؛

اما چیزهای بهتر سراغ کسی می آید که تلاش می کند!

زمان کلید موفقیت بلاگینگ

هیچ کاری بدون زحمت و سخت کوشی به ثمر نخواهد رسید؛ نباید این را فراموش کنیم که کلیه فعالیت های بالگینگ به یک و یا دو مقاله ختم نمی شود؛ چه بسا لازم است چندین سال بر یک امر تاکید کنیم تا از بینِ، خیلِ کثیر رقبا دیده شویم؛ تازه وقتی دیده شدیم اول داستان است؛ باید اثبات کنیم آنچیزی را که بیان کردیم می توانیم عمل کنیم؛ بنابراین بلاگینگ درس عمل نوشتن است نه خاطره نویسی! در عالم بلاگینگ یاد می گیریم عملِمان از حرفمان فرسنگ ها جلوتر باشد. اینجوری نیست که قله را که فتح کردیم بازی تمام شود. سخت تر از فتح کردن قله، حفظ کردن آن است! و همه اینها فقط و فقط با زمان تکلیفش روشن می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب  |    پیچ اینستاگرام بزاززاده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده  |    فرم درخواست مشاوره بازاریابی صنعتی

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!