Skip to main content

ابزارهای تبلیغاتی را بهتر بشناسیم!

By اردیبهشت ۱, ۱۳۹۹آرشیو مقالات تخصصی

ابزارهای تبلیغاتی را بهتر بشناسیم!

لزوماً استفاده از بیلبورد و آن هم با عکس موسس آن نمی تواند اثر گذار باشد و چه بسا منجر به Dmarketing شود!

ابزارهای تبلیغاتی را بهتر بشناسیم!

یکی از مهمترین مولفه های آمیخته بازاریابی(Marketing Mix) یا همان ۴P بحث پروموشن(Promotion) است؛ برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی می توان از تکنیک های متنوع پروموشن استفاده کرد که یکی از آنها هم استفاده از بیلبورد است؛ اما به چه صورتی؟ اینکه در بیلبورد تبلیغاتی عکس موسس و یا صاحب آن کسب و کار را بزنیم بیشتر یک کار احساسی است تا تبلیغاتی! به دلیل احترامی که برای برند یاد شده قائل هستم؛ سعی کردم هیچ نام و نشانی از آن در بنر این مقاله نباشد تا یک نقد منصفانه و تخصصی باشد نه تخریبی!

بدون شک استفاده احساسی از ابزارهای تبلیغاتی می تواند اثر معکوس گذاشته و حتی منجر به ضد بازاریابی یا همان Dmarketing شود. یکی از اشتباهاتی که مدیران فروش و بازاریابی برخی از صنایع مختلف کشور مرتکب می شوند این است که تصور می کنند دست آنها برای تبلیغ کردن بسته است و صرفاً مجبوراً با استفاده از تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد و … خود را نشان دهند!

در حالی که استفاده از هر کدام از شیوه های تبلیغاتی نیازمند کار تحقیقاتی است که در امر تحقیقات بازاریابی به آن سنجش Brand Awareness یا میزان آگاهی برند می گویند؛ در برند اورنس ما میزان آگاهی مخاطب و یا مشتری خود را از نام تجاری خود قبل و بعد از اجرای کمپین تبلیغاتی می سنجیم. و چه بسا کلی هزینه کنیم و مخاطب هیچ نام نشانی از ما را به خاطر نیاورد! ابزارهای تبلیغاتی را بهتر بشناسیم! و برای اجرای اثربخش یک تبلیغ استراتژی داشته باشیم و احساسی برخورد نکنیم.

آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده

شماره تماس جهت مشاوره!