Skip to main content

آیا تعداد فالوور در رونق کسب و کار تاثیر می گذارد؟

By فروردین ۲۷, ۱۳۹۹آرشیو مقالات تخصصی

تاثیر تعداد فالوور در کسب و کار شما چقدر است؟ آیا تعداد فالوور شبکه های اجتماعی می تواند باعث رونق کسب و کار ما شود؟ چطور آمار فالوورهای خود را بالا ببریم؟ چطور در در بستر فضای دیجیتال وارد شویم؟

آیا تعداد فالوور در رونق کسب و کار تاثیر می گذارد؟

بعد از اینکه ویروس کرونا باعث رونق بیشتر کسب و کارهای مجازی شد خیلی از بازارهای سنتی به فکر فعال کردن بخش دیجیتال خود افتاده اند؛ آنها به اهمیت این موضوع پی برده اند که در سایه استفاده از ابزارهای نوین بازاریابی دیجیتال بهتر می توانند کسب درآمد کنند و حتی سهم بازار جدیدی را برای خود بسازند. طبیعی است که در این دوران گذار، دلالان پیج و فالوور بازار خوبی داشته باشند و بتوانند از این آب گل آلود خوب ماهی بگیرند.

چند روز پیش یکی از این همین دلالان پیچ و فالوور بهم پیام داد و گفت: “محتواهایی که تولید می کنید خیلی عالی است ولی حیف که فالوورهایتان کم است! و من پیشنهاد می کنم مثل سایر رقبایتان یا فالوور بخرید و یا اینکه یک پیج آماده خریداری کنید!” مذاکره را ادامه دادم تا به جاهای جالبی رسیدیم و تازه فهمیدم در بازار چه خبرها که نیست!

اسم یکی سری از مشتری هایش را که می گفت واقعا تعجب کردم که برای معروف شدن چه ها نکرده اند این دوستان! خرید فالوور فقط برای بهتر دیده شدن! می گفت: “پیج فلان مشاور را ما فروختیم که الان ۳۰۰ کا فالوور داره و یا فلان کارخانه و فلان شرکت و … ” در انتها بعد از کلی بازار گرمی قرار شد که من نظرم را برای خرید فالوور و یا پیج جدید با ۳۰۰ کا ممبر، اونم به قیمت ۲۰ میلیون تومان اعلام کنم که با جواب منفی رو به رو شد (:

لطفا به اعداد بالای پیج هایتان توجه نکنید و همش حواستون به این نباشد که چند نفر دنبالتان می کنند! چرا که اساسا تعداد فالوور و لایک و سین و غیره در کسب و کارهای صنعتی و تخصصی جایگاهی حیاتی ندارد و لازم نیست ما خودمان را به در و دیوار بزنیم تا دیده شویم بلکه با کمی هوشیاری و تولید محتوای فاخر مخاطب خودش ما را پیدا می کند. قرار نیست ما کار شومن ها را انجام بدهیم و با شانتاژ بازی و جو دادن مشتری را جذب کنیم؟!

حواسمان به کار خودمان باشد و از تولید محتوای تخصصی جا نمانیم و همیشه خود را آن گونه که هستیم نشان دهیم! خلاصه اینکه می شود شهرت، برند، و معروفیت را با پول خرید! می شود یک شبه بشویم شاخ اینستاگرام و تلگرام در حوزه کاری خودمان! و یا حتی بشویم بنیانگذار فلان رشته و پدر فلان موضوع! اما امکان دارد همه این ها برایمان پول نشود و به قول یکی از دوستان فقط می شود لوح افتخار! باید بدانیم مخاطب ما کیست؟ و نیازش چیست؟ و برای جامعه هدف خود تولید محتوا کنیم؛ وقتی خوب سفره آرایی کنیم مشتری ها خودشان می آیند سر سفره و می شوند مشتری وفادار.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!