Skip to main content

آشنایی با پرسش نامه باز تکمیل عکس در تحقیقات بازاریابی

By بهمن ۱۶, ۱۳۹۷آرشیو مقالات تخصصی

پرسش نامه های باز انواع و اقسام گوناگونی دارند. در سایت mrioi.comm ما شما را به صورت دوره ایی با انواعی از پرسش نامه های باز در تحقیقات بازاریابی آشنا کردیم. در این مطلب نیز قصد داریم شما را با پرسش نامه باز دیگری با عنوان تکمیل عکس بیشتر آشنا کنیم.

 

پرسش نامه تکمیل عکس در تحقیقات بازاریابی

تکمیل عکس یکی از انواع پرسش نامه های باز است که در تحقیقات بازاریابی می تواند فوق العاده موثر باشد. در این نوع پرسش نامه شما می توانید به عنوان محقق یک عکس از دو نفر که در حال گفتگو هستند را به پاسخ دهندگان بدهید. در این عکس یکی از دو نفر دیالوگی دارد و نفر دوم دیالوگی ندارد شما باید از پاسخ دهندگان بخواهید که پاسخ شخص دوم را در عکس تعیین کنند.

در این شیوه محقق می تواند از پاسخی که پاسخ دهندگان به عنوان پاسخ فرد دوم در عکس بیان می کنند متوجه نظر آن ها در ارتباط با موضوع تحقیقات بازاریابی شود. در طراحی این نوع پرسش نامه باید به موارد متعددی توجه کنید:

  • پرسش نامه شامل تصویری باشد که بتواند پاسخ دهندگان را جذب کند.
  • در صورتی که بودجه کافی دارید می توانید از تصاویر رنگی هم استفاده کنید.
  • شما می توانید از تصاویر انیمیشن مانند نیز بهره ببرید.
  • طرح دیالوگ هایی که در تصاویر هست باید مرتبط با موضوع تحقیقات بازاریابی شما باشد. در غیر اینصورت پرسش نامه شما نمی تواند مفید واقع شود.
  • دیالوگ فرد ابتدایی در عکس را به گونه ایی بیان کنید که سبب شود پاسخ دهندگان دیالوگ شخص دوم در عکس را به صورت کامل بیان کنند.

و نکته آخر…

  • برای پاسخ گویی افراد پاسخ دهنده زمان  تعیین کنید. شما می توانید از آن ها بخواهید به عنوان نمونه ظرف ۵ دقیقه پاسخ را کامل کنند و پرسش نامه را به شما برگردانند. این روش بسیار کارآمد است زیرا فرد پاسخ دهنده همان چیزی را که در ذهن دارد سریعا به شما منتقل خواهد کرد. بعلاوه با این کار در زمان صرفه جویی می کنید. در بسیاری مواقع اگر زمانی یک هفته ایی را برای این در تحقیقات بازاریابی در نظر بگیریم ممکن است پاسخ دهنده فراموش کند که به پرسش نامه شما پاسخ دهد یا پرسش نامه شما در اثر سهل انگاری او گم شود.

 

شماره تماس جهت مشاوره!