Skip to main content

گوش دهید و یاد بگیرید، افزایش فروش از طریق بازخورد مشتری

آنچه که مشتریان شما می گویند فوق العاده با ارزش است. کریس بارلینگ می گوید: بازخورد مثبت کسب و کار را به جلو می برد و انتقاد می تواند به شما در بهبود خدمات کمک کند. چه دوست داشته باشید چه نه، مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما در اینترنت بازخورد منتشر می کنند. این می تواند از طریق سایت های شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک، و همچنین از طریق افزایش تعداد شرکت هایی که متخصص بازخورد هستند مانند Feefo و Trustpilot، اتفاق بیافتد. افزایش چشمگیر فیس بوک و توییتر منجر به علاقه ی عظیم کسب و کار به شبکه های اجتماعی شده است.با وجود صحبت کردن، به اعتقاد من نمونه های محدودی از فعالیت های سودآور وجود دارد. شاید، بازخورد مشتری ناشی از شبکه های اجتماعی استثنایی باشد و این است که در حال حاضر برای کسب و کار مفید است.

مورد برای بازخورد

این یک واقعیت است که هر کسب و کار مهم در حال حاضر در سراسر وب بازخورد را منتشر می کند، مهم نیست که آیا آنها آن را می خواهند یا نه. این یک تغییر بزرگ است. قبل از اینترنت مشتریان ناراضی گزینه های محدودی داشتند. مطمئنا، آنها می توانستند که با شرکت تماس بگیرند و شاید به دوستانشان بگویند. استانداردهای بازرگانی یا حتی اقدام قانونی وجود داشت، اما هیچ یک از آنها تهدید جدی نبودند. امروز، متفاوت است. در نتیجه، سخت است دلیلی پیدا کنید که چرا یک خرده فروش آنلاین جدی می خواهد از انجام بررسی های محصولات و خدمات در سایت خود جلوگیری کند. این تضمین می کند که بازخوردهای خوب برای مقابله با هر گونه بازخورد بد وجود دارد. این برای مدیریت اطلاعات فراهم می کند و سریع جلوی مشکلاتی که به وجود می آید را می گیرد تا به آنها این امکان را دهد قبل از اینکه از کنترل خارج شوند، درست شوند. بازخوردی که به روش صحیح انجام شده باشد، می تواند عمق قابل توجهی داشته و احساس یکپارچگی را به صفحات محصول اضافه کند. به راحتی توسط رقبا قابل کپی نیست وتنوع متن برای موتورهای جستجو جذاب است- بیشترین کلمات کلیدی مرتبط به صورت خودکار توسط مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. گوگل اکنون دارای تگ های بازخورد خاصی است و اطلاعات را مستقیما به صفحه نتایج آن منتقل می کند.

افزایش فروش

با این فرض که خدمات با کیفیت خوب هدف شما هستند، نظرات عالی از خریداران قبلی باعث می شود تا راحت تر به چشم اندازی برای مشتریان تبدیل شود. تحقیقات نشان می دهد که این احتمال وجود دارد که بتوانید از یک سیستم بازخورد خوب ۱۰٪  افزایش فروش داشته باشید، همچنین از مزایای بهبود یافته ی موقعیت موتور جستجو بهره مند شوید.

بازخورد خالص

دو گزینه برای رسیدگی به نظرات مشتری وجود دارد: آنها می توانند توسط شما یا توسط یک شخص سوم مستقل مدیریت شوند. گزینه دوم غیرعاقلانه به نظر می رسد، چرا می خواهید گزینه ای برای ویرایش و یا حذف نظرات سمی بدید؟ اما اگر بازخورد را دستکاری کنید، یک واکنش منفی حتی قویتری را به مخاطره می اندازید. و هیچ کس سانسور را دوست ندارد. نگه داشتن نظرات منفی در سایت خود باعث می شود آنها به احتمال کمتری هر جای دیگری ظاهر شوند و تضمین می کند که می توانید اقداماتی را که برای پاسخ به آن انجام می دهید را نشان دهد. شخصا هنگامی که به بازخورد نگاه میکنم، برخی از نظرات منفی را جستجو میکنم. در ذهن من این اعتبار مثبت است. در هر کسب و کاری گاه گاهی اشتباهاتی اتفاق می افتد و همه مشتریان ناخوشایند دارند. بازخوردی که به نظر می رسد مانند نسخه ی بازاریابی است بازخوردی است که باید نادیده گرفته شود. منفی اعتبار مثبت را تایید می کند و شیوه ای که با مشکلات برخورد می کنید تصویر شما را بهبود می بخشد.

فقط مشتریان لطفا!

دلایل خوبی برای محدود کردن بازخورد به مشتریان واقعی وجود دارد که راه کاریست که Feefo کار میکند. آنها فعالانه مشغول به فعالیت هستند،  شما می توانید مستقیما از آنها تقاضای بازخورد کرده و پاسخ به آن را آسان سازید. در عمل، با هدف قرار دادن مشتریان خود، بازخورد بسیار بیشتری خواهد رسید. این رویکرد همچنین رقبا را از بین می برد و از بازخورد مکرر مشتریان ناراضی جلوگیری می کند. این یک مشکل واقعی با سیستم های بازخورد نامحدود است.

پایان بازی

شبکه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به معیار هستند. خریداران یک تجربه تعاملی بسیار بیشتری انتظار دارند و با کپی بازاریابی کمتر و کمتر تحت تاثیر قرار می گیرد. این حقیقتی پذیرفته شده است که گوش دادن به مشتریان بسیار مهم است، اما قبلا هنوز هم ممکن بود که شرکتی را با نادیده گرفتن این مزیت اداره کرد. در حال حاضر انتخاب بین کمک به مشتریان برای ارائه بازخوردی است که می تواند فروش شما را افزایش دهد یا نادیده گرفتن مسئله و عدم اطمینان از اینکه چه اتفاقی می افتد. این یک حوزه مهم و رو به رشد است که هر فروشگاه وبی باید در نظر بگیرد.

شماره تماس جهت مشاوره!