Skip to main content

رموز جذب مشتری با وب سایت

By خرداد ۲۶, ۱۴۰۰آرشیو مقالات تخصصی

 

آیا تا به حال دیده اید که یک وب سایت، با محتوای خوب قادر به حفظ مشتری خود  نیست؟

یا یک وب سایت دیگر با محتویات کم تر مشتری بیشتری برای خود جذب کرده است؟

 

برای اینکه در جذب مشتری خود موفق باشید بهتر است موارد زیر را در وب سایتتان رعایت کنید:

رنگ

اولین چیزی که در یک وب سایت، نظر مشتری را به خود جلب می کند رنگ های به کار رفته در سایت است این اولین دلیلی است که مشتری را در سایت نگه خواهد داشت. برای مثال رنگ لوگوای که قصد طراحی آن را داریم باید مناسب با موضوع سایت باشد. به عنوان مثال، رنگ آبی بیشتر برای علامت های تجاری و آرم و لوگو شرکت های بزرگ مثل بانک ها و گهگاهی هم توسط وب سایت های جواهر فروشی استفاده می گردد. همچنین از رنگ آبی برای مارک و لوگو وب سایت های گردشگری هم استفاده می شود، زیرا رنگ دریا و اقیانوس نیز آبی است و اغلب گردشگران به سمت اینگونه جاها متمایل می شوند. رنگ قرمز بیشتر اوقات نشان از خطر و عشق و شور و رمانتیک بودن دارد. رنگ زرد به عنوان یک رنگ شاد اغلب برای بچه ها و وب سایت های سرگرمی استفاده می شود.

قالب وب سایت

در بخش بعدی طراحی یک سایت باید به قالبی که برای سایت خود انتخاب کرده اید توجه کنید زیرا بعد از رنگ سایت، قالب سایت جلب مشتری خواهد کرد. شما باید در نظر داشته باشید که سایت شما یک سایت محتوایی است یا یک وب سایت فروش محصولات، مثلا اگر سایت شما یک سایت تجاری است پس باید محصولاتتان را طوری در قالب سایت بگنجانید تا به راحتی در دید  مخاطب بوده و او بتواند به راحتی آن را انتخاب کند.

گالری تصاویر

تصاویر به کار رفته در هر وب سایت نشان دهنده نوع نگاه و تفکر مالک آن وب سایت است، پس سعی کنید در استفاده از عکس ها در وب سایت خود دقت کنید تاعکس هایتان نشان دهنده محتوای سایت شما باشد.

مخاطب

مخاطبین سایت شما همان مشتریان سایت هستند بنابراین باید رضایت و نظرات مشتریان را در نظر گرفت همچنین شما می توانید با قرار دادن یک پرسش و پاسخ برای محصولاتتان از نظرات کاربران سایت آگاه شده و از رضایت و عدم رضایت مشتری از محصولاتتان اطلاع کسب کنید و نیز برای جلب اطمینان مشتری برای خرید از سایتتان می توانید از آرم ، لوگو و گواهی نامه های معتبر ویا از طریق اطلاع رسانی به کاربرانتان  برای مطمئن بودن بستر سایت به عنوان یک راهکار مناسب استفاده کنید.

بهینه سازی برای موبایل

در این دوران اکثر کاربران اینترنت سایت های مورد علاقه خود را از طریق موبایل های هوشمند دنبال می کنند پس برای این که شما نیز از این موضوع دور نشوید بهتر است که در این زمینه سایت خود را ارتقاء دهید، البته اکثر قالب های امروزی از اندازه های موبایل نیز پشتیبانی می کنند.

با رعایت این موضوعات می توان سایتی را ارائه کرد که کاربران به عنوان مشتری درآن بمانند.

 

کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده

ما در کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده با بیش از ۷ سال فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و توزیعی در سراسر کشور به تجارب خوبی دست پیدا کرده ایم. بدون شک تلفیق علم و تجربه می تواند همچون دو بالِ پرواز برای ایده های نو و بدیع باشد. در این راستا بخش مشاوره بازاریابی صنعتی و همچنین بازاریابی صادراتی موسسه ایده توسط دکتر بزاززاده مدیریت می شود. ایشان در طول این سال ها در حکم مدیر بازرگانی بین الملل، مدیر فروش، مدیر بازاریابی و همچنین مشاور بازاریابی و فروش، مشاور تبلیغات و برندینگ و همچنین مشاور بازاریابی صادراتی در واحدهای صنعتی مختلف سراسر کشور فعالیت کرده است. ما در شرکت ایده به دنبال شومن بازی نیستیم؛ سعی می کنیم به شما یک برنامه عملیاتی برای بخش های مختلف تحقیقات بازاریابی، بازاریابی داخلی و همچنین بازاریابی صادراتی، برندینگ، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات و در نهایت چگونگی راه اندازی سامانه امور مشتریان بدهیم. بدون شک اگر یک واحد صنعتی به این برنامه طراحی شده عمل کند به جواب های جالب و عملیاتی خواهد رسید.

 

سایت آقای بازاریاب: مجری پروژه بازاریابی صنعتی

سایت کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده: مشاور پروژه های بازاریابی، تبلیغات و برندینگ

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام ایده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده

 

شماره تماس جهت مشاوره!