Skip to main content

درس هایی از تبلیغ شرکت یونیلیور در ماه مبارک رمضان

By اردیبهشت ۷, ۱۳۹۹آرشیو مقالات تخصصی

 

تبلیغ شرکت یونیلیور در ماه مبارک رمضان درس هایی زیادی برای گفتن دارد!

حالا که کلیپ شرکت یونیلیور رو دیدید لازم است یک سری اطلاعات تکمیلی هم داشته باشید که چه کسی برای رمضان تیزر زده؟ شرکت یونیلیور(Unilever) در سال ۱۹۳۰ میلادی از ادغام دو شرکت مارگارین هلندی و لیور برادرز انگلیسی تاسیس شد. به همین دلیل است که اسمش از ترکیب نام دو شرکت فوق گرفته شده است. مارگارین یک شرکت فعال در عرصه تولید روغن نخل و لیور فعال در زمینه تولید صابون. این ادغام بزرگ منجر به تاسیس یک شرکت چند ملیتی به اسم یونیلیور(Unilever) شد که در کمترین زمان ممکن بیش از ۱۶۰۰ برند را در دسته بندی های مختلف آرایشی و بهداشتی به بازار عرضه کرد.

دیری نپایید که مدیران شرکت یونیلیور متوجه شدند نمی توانند مدیریت درستی بر محصولات خود داشته باشند از این جهت تصمیم گرفتند که ۱۲۰۰ برند خود را از دور خارج کنند و به جای آن روی ۴۰۰ برند مطرح و پر مصرف خود متمرکز شدند و نتیجه آن، خلق برندهای جهانی زیر شد.

شویندها: اومو، ویسک، سرف، اولترا سرف، ریم و ادیانت
صابون: پونز، داو و لوکس
محصولات بهداشتی دهان و دندان: منتادنت، سیگنال، کلوز آپ و ژانگهوا
شامپو: سلکتیو، سالن، سان‌سیلک، اورگانیز و تیموتی
البته این اسامی بخش کوچکی از صدها برند معروف یونیلیور است. اولین درس این شرکت چند ملتی بزرگ این است که بعضی وقت ها موفقیت در مشارکت است نه رقابت! البته اینکه به این نتیجه گیری برسیم تا این کار را در ایران انجام بدهیم یا نه، جای بحث دارد!

 

درس هایی از تبلیغ شرکت یونیلیور در ماه مبارک رمضان

آن چیزی که از انتشار این کلیپ مد نظرم بود این است که برای جهانی شدن باید به فرهنگ ها و اعتقادات دیگران احترام بگذاری و همیشه فکر نکنی بر مسیر هدایتی! و اگر می خواهی محصولاتت جهانی شود باید خود هم جهانی فکر کنی. باید به قول فرنگی ها، سِنس(Sense) مشتریِ بازار هدفت را درک کنی. اگر به این قوانین طلایی توجه نکنی محکوم به شکست خواهی بود. وقتی به عقاید دیگران احترام می گذاری تبلیغت دیده می شود و محبوب قلب ها می شوی. این تبلیغ معروف یونیلیور در پاکستان تا به حال ۱۵ میلیون بار در یوتیوب دیده شده است تا مزد سازنده های خود را به خوبی بدهد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!