Skip to main content

ارتباط با مشتری در عصر دیجیتالی با اینترنت

چگونه شرکت ها با استفاده از اینترنت به جذب مشتری می پردازند؟

نمونه هایی که ذکر خواهند شد علاوه برآنکه حرکت رو به جلوی شرکت ها در جذب مشتری را نشان می دهند به شما کمک می کنند تا دریابید که چگونه در تجارت تان از بازاریابی تعاملی در اینترنت بهره ببرید.

مثال اول: تقریبا همه سازندگان خودرو، وب سایتی دارند که حاوی تصاویر و مشخصات مدل های خودرو های تولیدی شرکت شان می باشد و شما برای خرید کالایشان دیگر مجبور نیستید به سبک گذشته عمل کنید. این وب سایت ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند، از جمله آنکه به شما نشان می دهند که کدام یک از دلالان محلی، مدل ماشین یا کالای ویژه مورد نظر شما را در انبارهایشان دارند و همچنین شما از طریق وب سایت می توانید سر قیمت کالا با دلالان چانه بزنید و بدین ترتیب از حرفهایی که ممکن است از سر عصبانیت در هنگام چانه زنی میان شما و دلالان رد و بدل شود و موجب رنجش و ناراحتی شود، جلوگیری کنید.

مثال دوم: همین کامپیوترهای شخصی را در نظر بگیرید در حقیقت شرکتهای نرم افزاری و سخت افزاری، وب سایت هایی دارند که با ارائه آخرین و جدیدترین فناوری هایشان شما را شگفت زده می کنند. اما اگر به سوالی در مورد فناوری های گذشته در استفاده از کامپیوتر شخصی تان مواجه شوید مجبورید به فناوری قدیمی تری چون تلفن روی بیاورید تا از طریق تماس با بخش پشتیبانی فنی و منتظر ماندن در صف به مدت سی دقیقه به رفع مشکلات بپردازید. تصور کنید که اگر شما بتوانید با رایانه کمک آنلاین، ارتباط برقرار کنید آن وقت قادر خواهید بود که کد شناسایی رایانه شخصی تان را وارد کنید و به اطلاعات خاص سیستم تان دسترسی پیدا کنید. رایانه کمک آنلاین از پیکر بندی – روش تنظیم و نصب نرم افزارها و سخت افزارها – سیستم شما مطلع است به همین خاطر برای مثال می تواند به شما بگوید که برای راه اندازی و اجرای ویندوز ۲۰۱۰ سیستم شما به چه امکاناتی نیاز دارد و چگونه باید ارتقا پیدا کند.

مثال سوم: تصور کنید که وارد وب سایت یک شرکت تولیدی پوشاک شده اید شما می توانید با ارسال عکس خود برای آنها از جدیدترین طرح های روز مطلع شوید به این صورت که آنها بر روی عکس ارسالی شما طرح های مختلف شان را نشان شما می دهند و شما بدون پرو واقعی لباس می توانید از طریق صفحه نمایشتان لباس مورد نظرتان را ببینید اگر هم شما مایل بودید جزئیاتی درمورد اندازه لباس ها بدانید سایت با ارسال لباس برای پرو این امکان را برایتان فراهم می کند تا لباس مناسب سایزتان را خریداری کنید.

مثال چهارم: بسیاری از ما به مراکز عمده فروشی برای خرید وسایل منزل سر زده ایم این مکانها طوری طراحی شده اند که مشتری بلافاصله بعد از پرداخت وجه کالای خریداری شده را به منزل می برد اما تصور کنید اگر شما در اینترنت یک فروشگاه مجازی را از قبل پیدا کرده باشید می توانید هر وقت که سرتان خلوت بود به آن سر بزنید و با پرداخت وجه ناچیزی کالای خود را سفارش بدهید همچنین شما می توانید در میان قفسه اجناس ،دقیقا مانند فروشگاههای واقعی قدم بزنید و می توانید با کلیک کردن بر روی هر کدام از اقلام مورد نظر تصویر بسته، ویژگی ها و قیمت آن را ببینید و سپس برای سفارش آن مجددا بر روی ان کلیک کنید. سرانجام آنکه موفقیت های تجاری بازرگانی در حوزه بازاریابی تعاملی در اینترنت به افزایش و توسعه نرم افزارهای کاربردی وابسته است، که حقیقتا برای مشتریان و صاحبان صنایع و تجارت سود آور و مثمر ثمر باشند. به عبارتی آسایش و راحتی، کاهش هزینه ها و جذابیت لازم را با خود به همراه داشته باشند بنابراین ممکن است بازاریاب های مستقیم با استفاده از چنین نرم افزارهای کاربردی در همان ابتدا پیروز میدان شوند و احتمال آنکه نتایج مطلوبی در تجارتشان کسب کنند بسیار زیاد خواهد بود.

 

کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده

ما در کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده با بیش از ۷ سال فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و توزیعی در سراسر کشور به تجارب خوبی دست پیدا کرده ایم. بدون شک تلفیق علم و تجربه می تواند همچون دو بالِ پرواز برای ایده های نو و بدیع باشد. در این راستا بخش مشاوره بازاریابی صنعتی و همچنین بازاریابی صادراتی موسسه ایده توسط دکتر بزاززاده مدیریت می شود. ایشان در طول این سال ها در حکم مدیر بازرگانی بین الملل، مدیر فروش، مدیر بازاریابی و همچنین مشاور بازاریابی و فروش، مشاور تبلیغات و برندینگ و همچنین مشاور بازاریابی صادراتی در واحدهای صنعتی مختلف سراسر کشور فعالیت کرده است. ما در شرکت ایده به دنبال شومن بازی نیستیم؛ سعی می کنیم به شما یک برنامه عملیاتی برای بخش های مختلف تحقیقات بازاریابی، بازاریابی داخلی و همچنین بازاریابی صادراتی، برندینگ، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات و در نهایت چگونگی راه اندازی سامانه امور مشتریان بدهیم. بدون شک اگر یک واحد صنعتی به این برنامه طراحی شده عمل کند به جواب های جالب و عملیاتی خواهد رسید.

 

سایت آقای بازاریاب: مجری پروژه بازاریابی صنعتی

سایت کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده: مشاور پروژه های بازاریابی، تبلیغات و برندینگ

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام ایده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده

 

برگرفته شده از فصل هشتم کتاب “مدیریت ارتباط با مشتری” / مترجم رویا اقبال

 

شماره تماس جهت مشاوره!