Skip to main content

آیا تحقیقات بازاریابی نیز عرضه کننده  خاص خود را دارد؟

تحقیقات بازاریابی نیز مانند هر کار دیگری عرضه کننده خاص خود را دارد. مثلا بیشتر شرکت های بزرگ دوایری را برای انجام تحقیقات بازاریابی خود دارند. اما مشکل آن جاست که همیشه شرکتی آنچنان بزرگ نیست که بتواند چنین دوایری را برای فعالیت بازاریابی خود تعبیه کند یا شرکت هایی هم هستند که نمی خواهند هزینه ایی را برای استخدام پرسنل متعدد برای این دوایر بپردازند با این حساب تکلیف چیست؟

در اینجاست که موسسه هایی که تحقیقات بازاریابی انجام می دهند به کمک چنین شرکت های خواهند آمد و مشکل آن ها را حل خواهند کرد. هزینه هایی که شرکت ها برای استفاده از خدمات چنین موسسه هایی می پردازند به مراتب کمتر از زمانی است که بخواهند خودشان چنین دوایری را در شرکتشان راه اندازی کنند و از این جهت اینکار برای آن ها مقرون به صرفه تر است.

شرکت های کوچک و تحقیقات بازاریابی

خیلی از شرکت های کوچک هم نمی توانند به علت کمبود فضا یا هزینه های سنگین دوایر تحقیقات بازاریابی راه اندازی کنند در چنین حالتی، آن ها می توانند از موسسه هایی که چنین خدماتی را ارائه می کنند استفاده کنند و دیگر نگران کمبود فضا و هزینه های خود نباشند. شرکت هیولت پاکارد از از طریق موسسه اطلاعات و تحقیقات بازار، اطلاعات مورد نظرش را در ارتباط با بازار کسب کرد بنابر این، این شرکت توانست از این طریق در هزینه های خود صرفه جویی نماید. شرکت تحقیقات بازاریابی ایده نیز می تواند در این راه به شرکت های مختلف کمک کند و با داشتن تجربه های متعددی که دارد تا کنون توانسته است پروژه های مختلف و موفقی را هم در داخل ایران و هم در خارج ایران و کشور های همسایه انجام دهد.

“اداره کردن درست یک حرفه مستلزم مدیریت آینده آنست و مدیریت آینده مدیریت اطلاعات است.”

شاید بتوان این جمله ی ماریون هارپر را نشان دهنده ی اهمیت تحقیقات بازاریابی دانست؛ زیرا بدون داشتن اطلاعات بازار نمی توان موفق عمل کرد.

 

شماره تماس جهت مشاوره!