Skip to main content

چرا باید کسب و کار خود را ارزیابی کنید؟

به جای تمرین بی معنی در تجزیه و تحلیل داده ها، کارایی سنجی می تواند به شما کمک کند تا حوزه هایی را تعیین کنید که می توانید تغییرات اعمال کنید و شرکت خود را سودمند تر کنید. این به شما امکان درک روش های مختلف کار را می دهد که می تواند به شما برتری رقابتی دهد. برای ارزیابی کسب و کار خود، ابتدا تصمیم بگیرید که در چه زمینه هایی می خواهید مقایسه کنید. آنهایی را که برای دستیابی به اهداف کلیدی کسب و کارتان، مانند مالی، فروش یا حاشیه ی سود، مهم هستند را انتخاب کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید هزینه های تجاری خود را در برابر هنجارهای صنعتی ارزیابی کنید.

چه چیزی را باید کارایی سنجی کنید؟

به مکانیک کسب و کار خود نگاه کنید. برای مثال، چقدر شما از تکنولوژی خود به خوبی استفاده می کنید؟ آیا کسب و کارهای دیگر از شیوه های جدید انجام کارها سود می برند؟ فکر کنید که چگونه اهداف و فرآیندهای شرکت های دیگر می توانند به کسب و کار شما کمک کنند. از پیچیدگی رویکرد خود اجتناب  کنید- به یک یا دو شاخص کلیدی برای ارزیابی بچسبید. هر چه تحقیقات شما بیش تر متمرکز باشد، بیشتر احتمال دارد که مفید باشد. شاخص های کارایی سنجی عبارتند از:

  • هزینه ها (برایمثال صورتحساب های برق، دستمزد، هزینه های R * D، و غیره).
  • شاخص های عملکرد کلیدی (به عنوان مثال فروش هر کارمند، حاشیه سود ناخالص و غیره). بعضی از شاخص ها ممکن است نیاز به تجزیه و تحلیل داشته باشند، مانند سطح رضایت مشتری یا اثربخشی آموزش کارکنان.
  • فرآیندها (برای مثال مدیریت سهام، کنترل کیفیت و یا خدمات مشتری).
  • استراتژی، شما ممکن است بتوانید درس های استراتژیکی از سازمان های دیگر یاد بگیرید.

اطلاعات کارایی سنجی پیدا کنید

شما باید تصمیم بگیرید که کدام کسب و کار شرکت خود را در مقابل چه چیزی ارزیابی می کنید. در یک سطح پایه، می توانید  آمار خود را با توجه به هنجارهای صنعتی منتشر شده یا اطلاعات موجود در یک سرویس مشاوره مانند شاخص کارایی سنجی، مقایسه کنید. این ارزش دارد که عملکرد خود را با شرکت های خارج از بخش خود مقایسه و در مناطقی که می خواهید پیشی بگیرید اندازه گیری کنید. تجزیه و تحلیل رویکرد آنها و تطبیق آن می تواند به شما در پیشبرد رقبایتان کمک کند. همچنین می توانید با کسب و کارهای دیگر هم پیوسته باشید تا بتوانید به طور مرتب مقایسه کنید. حیاتی است که شما  با یک کسب و کار (یا کسب و کار) با اندازه و ساختاری مشابه و یکی با اهداف مشابه به توافق برسید. انجمن تجارت شما یا سازمان پشتیبانی محلی کسب و کار ممکن است قادر باشد که به شما در پیدا کردن یک شریک،  یا توصیه  مشاور یا خدمات دیگر در بخش شما، کمک کند.

ایده خوبی است که یک قرارداد کارایی سنجی با شریک خود تهیه کنید. این باید شامل اطلاعاتی باشد که  می خواهید  مبادله کنید  و از آن استفاده کنید. هرگز اطلاعاتی را که مایل نیستید به اشتراک بگذارید، درخواست نکنید.

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!