Skip to main content

روش های نوآورانه در انجام تحقیقات بازاریابی ، قسمت اول

روش های مختلفی برای انجام تحقیقات بازایابی وجود دارد. بعضی از این روش ها گران قیمت است و استفاده کنندگان از آن ها نیز نیاز دارند که منابع مالی بسیار زیادی را برای دریافت چنین اطلاعاتی صرف کنند. شرکت های بزرگ معمولا مشکلی با صرف منابع مالی عظیم ندارند زیرا پشتوانه های مالی قویی ایی دارند اما، در این بین شرکت های کوچک چگونه می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق تحقیقات بازاریابی به دست آورند؟ همان طور که در مطالب قبلی نیز بیان کردیم شرکت های کوچک منابع مالی عظیمی ندارند و در نتیجه نمی توانند هزینه های گزافی را بابت این امر بپردازند اما، به هر حال آن ها به اطلاعات حاصل از تحقیقات بازاریابی نیاز دارند. در این مطلب و مطلب های بعدی روش های نوآورانه ایی را برای شرکت هایی با منابع مالی محدود مشخص می کنیم تا بتوانند با صرف هزینه های کمتر اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق تحقیقات بازاریابی به دست آورند.

 

استفاده از دانشجویان روشی مقرون به صرفه

اگر شما صاحب یک کسب و کار یا شرکت کوچک هستید می توانید برای انجام تحقیقات بازاریابی خود از موسساتی که این کار را انجام می دهند استفاده کنید. به شرط این که از موسسه مَد نظر بخواهید در این امر از دانشجویان استفاده کند. امروزه انجام طرح های تحقیقات بازار با استفاده از کمک دانشجویان روشی معمول و متداول است که مورد استقبال بسیاری از شرکت های نوپا با منابع مالی محدود و حتی شرکت های بزرگ با منابع مالی عظیم قرار گرفته است. زیرا به هر حال استفاده از دانشجویان در انجام پروسه تحقیقات بازاریابی، سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

 

نمونه ایی از این روش

طی همکاری دانشگاه بوستون با شرکت امریکن اکسپرس، پروژه تحقیقات بازاریابی با استفاده از دانشجویی در مقطع ارشد انجام شد. هزینه تمام شده چنین پروژه ایی حدودا ۱۵۰۰۰ دلار شد که برای شرکت امریکن اکسپرس هزینه زیادی نبود. بعلاوه با این هزینه کم این شرکت به اطلاعات مورد نیاز خود نیز دست یافت.

 

همکاری صنعت و دانشگاه با شرکت های ارائه دهنده

بسیاری از دانشجویان با دریافت مبلغ کمی حاضر می شوند در این فرآیند شرکت کنند و در بسیاری از مواقع طی همکاری ایی که بین دانشگاه و شرکت های ارائه دهنده تحقیقات بازاریابی صورت می گیرد این فعالیت به عنوان یک واحد درسی برای دانشجویان در نظر گرفته می شود. در این حالت هزینه ایی که صرف می شود به مراتب بسیار کمتر است و به همین علت امروزه این روش در انجام تحقیقات بازاریابی گسترش یافته است.

 

شماره تماس جهت مشاوره!