Skip to main content

بازاریابی و برنامه ریزی شما

یک طرح بازاریابی چگونگی قرار دادن استراتژی بازاریابی شما را در عمل بیان می کند. طرح بازاریابی تضمین می کند که هر کس در کسب و کار آنچه را که می خواهید انجام دهید، می دانند و آنچه که نیاز دارند را انجام دهید تا اتفاق بیفتد.

 

شامل اهداف، بودجه ها و مهلت ها

یک طرح بازاریابی مؤثر باید اهداف مشخصی را که به شما در دستیابی به اهداف استراتژیک بلند مدت کمک می کند، تعیین کند. جایی که استراتژی بازاریابی شما شامل هدف قرار دادن یک بخش خاص مشتری باشد، برای مثال برنامه بازاریابی شما باید دارای اهداف خاص و قابل اندازه گیری برای کمک به شما در دستیابی به این هدف باشد، مانند افزایش فروش با یک درصد هدف. تنظیم مقررات و موافقت با بودجه بازاریابی برای کار به شما کمک می کند تا بر روی اولویت های خود تمرکز کرده و برای دستیابی به آنها متعهد شوید. شما باید فروش را پیشبینی و بخش اصلی برنامه بازاریابی خود را هدف قرار دهید و آنها را در طرح کلی کسب و کار خود تغذیه کنید. اما سایر اندازه گیری های عملکرد نیز می تواند به همان اندازه مهم باشد. برای مثال، ممکن است برای تعداد درخواست، تعداد مشتریان جدید، مقدار معامله متوسط ​​و غیره هدف گذاری کنید. یا شاید فقط بخواهید که جریان نقدی مثبت را حفظ کنید. شما می توانید اهدافی مانند این ها را انتخاب کنید که اهداف استراتژیک شما را بازتاب کند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا جایی که بازاریابی شما هست و نیست را شناسایی کند؛ برای مثال، اگر شما تعداد زیادی درخواستی که به فروش تبدیل نمی شود، دریافت می کنید.

 

بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید

فعالیتهای بازاریابی روزانه شما به احتمال زیاد بر ارتباط با مشتریان موجود و بالقوه تمرکز خواهد کرد. طرح بازاریابی شما باید تعیین کنید که چه زمانی و چگونه این کار را انجام دهید. شروع کنید به ایجاد یک برنامه با شناسایی زمان های کلیدی سال. مثلا هنگامی که مشتریان کسب و کار بودجه سال آینده یا قله خرید فصلی (مانند کریسمس) را برنامه ریزی می کنند.  برای کمپین های بازاریابی خود برای تنظیم این تاریخ ها و به جستجوی فرصت های دیگری مانند نمایشگاه های تجاری که می توانید از آنها استفاده کنید، زمان بگذارید. اگر شکاف های قابل توجهی در برنامه بازاریابی شما وجود داشته باشد، آنها را با فعالیت های مقرون به صرفه ای برای کمک به حفظ آگاهی مشتری پر کنید. برای مثال ممکن است یک روزنامه را ارسال کنید. اگر به شدت به تعداد قابل توجهی از مشتریان مهم تکیه می کنید، برنامه های مدیریت حساب شخصی برای آنها طراحی کنید. به جای ایمیل و دیگر اشکال ارتباطات بازاریابی عمومی، حساب های کلیدی، تلفن های تماس منظم، جلسات، سرگرمی های تجاری و غیره..

 

ترکیب بازاریابی

علاوه بر ارتباطات بازاریابی، برنامه بازاریابی شما باید مجموعه کاملی از فعالیت های بازاریابی را شامل شود. برای مثال، توسعه محصولات جدید و ساخت شبکه توزیع ممکن است بخش مهمی از استراتژی شما باشد. شما همچنین باید به دقت برای هر گونه افزایش قیمت یا حرکت تاکتیکی مانند پایان فروش فصل، برنامه ریزی کنید. شما همچنین می توانید قابلیت های بازاریابی خود را تقویت کنید. توجه داشته باشید که در برنامه بازاریابی خود آموزش فروش کارمندان را ارائه دهید یا فناوری مدیریت ارتباط با مشتری  CRM را معرفی کنید. شاید شما باید سیستم های کارآمدتری معرفی کنید یا رضایت مشتری را بسنجید. از جمله فعالیت هایی مانند این به برنامه بازاریابی شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که آنها به عنوان اولویت ها شناخته شده اند و به آنها وقت و پول اختصاص دهید.

 

شماره تماس جهت مشاوره!