Skip to main content

بازار هدف شما

By شهریور ۲۹, ۱۳۹۷آرشیو مقالات تخصصی

تلاش برای رفع طیف گسترده ای از نیازهای مختلف به ندرت موثر است. تقسیم کردن مشتریان خود به گروه های مختلف با افراد مشابه، شما را قادر می سازد تا محصولات یا خدمات خود را به طور خاص به آنهایی که برای شما سودآور هستند، به بازار عرضه کنید.

بازار هدف خود را شناسایی کنید

با جستجوی گروه هایی با ویژگی های مشابه شروع به شناسایی بخش های مختلف در میان مشتریان موجود خود کنید. مصرف کنندگان اغلب با سن، جنسیت یا درآمد تقسیم می شوند. مشتریان تجاری را می توان به صنایع و یا اندازه مختلف تقسیم کرد. در عمل، مکان اغلب یک عامل کلیدی است، چه شما مشتریان محلی را هدف قرار می دهید یا چه به دنبال فرصت های صادرات هستید. تقسیم بازار خود، باید شما را به شناسایی شباهت ها و تفاوت های بین گروه های مختلف مشتری قادر سازد. شما قادر خواهید بود به وضوح بیشتری جنبه های پیشنهاد خود را در هر یک از گروه ها درک کنید و محصول یا خدمات خود را بیشتر با احتیاجات آنها مطابقت دهید. این ممکن است به معنی اصلاح محصولتان یا کار بر روی تحویل، خدمات، قابلیت اطمینان یا برخی عوامل دیگر که برای این بخش مهم است، باشد. همچنین ممکن است به معنای تنظیم نحوه ی ارائه پیشنهاد خود به بازار باشد، بنابراین شما سیاست قیمت گذاری خود را تغییر می دهید یا از کانال های توزیع ایی استفاده می کنید که به طور موثر به مشتریان هدف شما دسترسی پیدا می کند. شما همچنین باید پیام های تبلیغاتی خود را با بخش های مختلف مشتری تطبیق دهید.

مشتریان را پیدا و ارزیابی کنید

زمانی که به شناسایی گروه هایی از مشتریان که باید هدف قرار دهید می رسد، دانش همه چیز است. تحقیقات بازار به شماکمک می کند که نیازها، سلیقه ها و عادت های مصرفی گروه های مختلف مشتریان بالقوه را بیش تر درک کنید. این باید به شما در مورد بخش های مشتری که به احتمال زیاد پیشنهاد شما را خریداری می کنند، و نوع فعالیت های بازاریابی و فروش که به آنها پاسخ می دهند، بگوید. تجزیه و تحلیل SWOT به شما کمک خواهد کرد که به عنوان یک کسب و کار نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی کنید و فرصت ها و تهدیدهای موجود در بازار خود را مشخص کنید. این به ارزیابی  شما در این که آیا در موقعیتی قرار دارید که یک کمپین بازاریابی و تبلیغاتی قوی با گروه های هدف خود از مشتریان انجام دهید کمک خواهد کرد. به طور قابل توجهی، همچنین شما را قادر می سازد تا ببینید که چگونه در برابر رقابت سنجیده می شوید. درک اینکه رقیب هایتان چطور هستن بسیار مهم است. با گروه هدف شما چگونه کار می کنند؟ آیا شما بهتر یا بدتر عمل خواهید کرد؟ کجای پیشنهاد و بازاریابی آنها شکاف وجود دارد؟ آیا گروه های مشتریان توسط رقبا نادیده گرفته می شوند؟ آیا می توانید این سودآوری را هدف قرار دهید؟

این ترکیب از تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل SWOT و معیار ارزیابی باید یک تصویر دقیق از بازار و پتانسیل شما بدهد. این به نوبه خود به شما خواهد گفت که کجا و چگونه باید فعالیت های بازاریابی خود را هدایت کنید. تنها زمانی که شما با این دانش مسلح شده باشید می توانید پیام خود را به بخش های مختلف بازار تطبیق دهید و مکالمات قانع کننده ای با مشتریان بالقوه خود داشته باشید.

شماره تماس جهت مشاوره!