Skip to main content

فواید بی شمار تحقیقات بازاریابی…

By بهمن ۱۴, ۱۳۹۷آرشیو مقالات تخصصی

گرچه امروزه برای انجام بسیاری از فعالیت های یک کسب و کار می توان از روش های مختلفی استفاده کرد اما، هنوز هم هستند مدیرانی که با این سوال در ذهنشان روبرو می شوند که چرا باید برای تحقیقات بازاریابی هزینه کنیم؟ یا این تحقیقات می تواند چه منفعتی برای شرکت ما داشته باشد؟

 

فواید تحقیقات بازاریابی

  • اگر بخواهیم گام نخست در هر کسب و کاری را شناخت مشتریان بدانیم باید بگوییم که برای شناخت مشتری نیازمند تحقیقات بازار هستیم. اگر با کمک چنین پژوهش هایی به شناخت مشتری دست یابیم به صورت هدفمندتری این نوع شناخت را انجام داده ایم. زمانی که در هر کسب و کاری شناخت مشتری به خوبی صورت گیرد پیمودن بقیه مراحل برای دستیابی به موفقیت در تجارت کار آسان تری خواهد بود.
  • از منافع تحقیقات بازاریابی می توان به اطلاعات حاصل از این پژوهش در مشخص نمودن سیاست های بازاریابی اشاره کرد. با کسب اطلاعات مناسب از پژوهش های بازاریابی بهره برداری از عوامل قابل کنترل یا حتی خارج از کنترل بازار می تواند بسیار راحت تر باشد.
  • با انجام تحقیقات بازاریابی، می توان به بازار های جدید بی شماری دست یافت. با دستیابی به بازار های جدید امکان گسترش خدمات و محصول ها به مراتب فزونی خواهد یافت.
  • در فرآیند تجارت نمی توان بر حدس و گمان تکیه کرد. یکی از کارکرد های مهم در تحقیقات بازاریابی این است که با کمک آن بتوان به اطلاعات قابل قبول و فارغ از حدسیات دست یافت و به این ترتیب از بروز مشکل های متعدد در تصمیم گیری های کلان در شرکت جلوگیری کرد. همان طور که می دانید در بسیاری از موارد تصمیم گیری های سطح بالای شرکت در صورت مواجه شدن با شکست هایی که بر پایه اطلاعات نادرست رقم می خورد قابل برگشت نبوده و ضرر های بزرگی را به توان مالی شرکت وارد می کنند. با انجام تحقیقات بازاریابی خوب می توان از بروز چنین مشکل هایی جلوگیری کرد و از هدر رفت منابع مالی شرکت نیز پیشگیری نمود.

این منافع سبب می شود که بتوان به این نتیجه رسید که برای اداره موفقیت آمیز شرکت ها یا کسب و کار های مختلف انجام تحقیقات بازاریابی امری اجتناب ناپذیر است. البته این تحقیقات مزایای دیگری نیز دارد که می تواند بر فروش و یا تبلیغات اثرگذار باشد. در مطالب بعدی بیشتر به این نوع از فواید خواهیم پرداخت.

 

شماره تماس جهت مشاوره!